|
Utolsó frissítés: 2013.09.03. 19:45
„HAJDÚSZOVÁTÉRT” KÖZALAPÍTVÁNY (székhely: 4212 Hajdúszovát,
Hősök tere 1. nyilvántartási szám: 1097.) EGYSÉGES SZERKEZETBE FOGLALT ALAPÍTÓ OKIRATA ALAPÍTÓ OKIRAT
Hajdúszovát
Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az 1996. június 25.-én kelt (VI.25.) Kt. határozat
alapján létrehozta a
„Hajdúszovátért” Közalapítványt, amelynek változásokkal egységes szerkezetbe
foglalt alapító okiratát az 1959. évi IV.
törvény
(Ptk.), az 1997. évi CLVI. törvény, a 2006. évi LXV. törvény, a 2011. évi
CLXXV. törvény és a 2011. évi CLXXXI. törvény rendelkezéseire figyelemmel az
alábbiak szerint állapítja meg. I. A közalapítványra
vonatkozó általános rendelkezések 1. A közalapítvány neve: „Hajdúszovátért”
Közalapítvány 2. A közalapítvány székhelye: 4212
Hajdúszovát, Hősök tere 1. 3. Alapító neve: Hajdúszovát
Község Önkormányzat Képviselő-testülete Székhelye:
4212 Hajdúszovát, Hősök tere 1. 4. A
közalapítvány időtartama: határozatlan. 5. A közalapítvány jogi személy, közhasznú
jogállású szervezet. 6.
A
közalapítvány nyílt, ahhoz bármely belföldi, vagy külföldi magánszemély, jogi
személy, vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet pénzbeli, vagy
természetbeni adománnyal, illetőleg bármilyen más vagyonrendeléssel
csatlakozhat, ha a közalapítvány céljait elfogadja, és feladatainak, céljainak
a megvalósítását kívánja előmozdítani. Az adomány, illetve a vagyonrendelés
elfogadásáról a kuratórium dönt. 7. A közalapítvány célja: Hajdúszovát
Község Önkormányzat intézményeiben történő oktató-nevelő, kulturális,
egészségügyi és szociális munka, valamint a községben működő egyesületek
munkájának segítése. A működés javítását szolgáló személyi, tárgyi feltételek
támogatása. 8. A közalapítvány céljai
megfelelnek az 1997. évi CLVI. törvény 26. § c. pontjában megfogalmazott
tevékenységeknek az alábbiak szerint:
9. A közalapítvány közvetlen politikai
tevékenységet nem folytat, szervezete pártoktól független, vagyis tevékenységét
pártok befolyásától mentesen végzi, politikai párt tevékenységéhez a
közalapítványi vagyon sem közvetlenül, sem közvetetten nem használható fel,
azoknak anyagi támogatást nem nyújthat. II. A közalapítvány szervezete, működése,
képviselete A közalapítvány
működésének a részletes szabályait a Szervezeti és Működési Szabályzat
határozza meg. A.) Kuratórium: 1. A közalapítvány döntéshozó és vagyonkezelő
szerve a kuratórium. 2. 7 tagból áll, tagjait az
alapító választja, határozatlan időtartamra. A kuratórium tagjai: 1)
Mészáros
Sándorné (elnök) 4212
Hajdúszovát, Akácos u. 2. 2)
Silye
Gábor Gyula (titkár) 4212
Hajdúszovát, Ady Endre u. 50. 3)
Sipos
Anna Mária 4030 Debrecen, Leiningen u. 22. 4)
Hadházi
László 4212 Hajdúszovát, Hősök tere 13. 5)
Szilágyi
Árpád 4212 Hajdúszovát, Petőfi Sándor u. 1. 6)
Rácz
Jenő 4212 Hajdúszovát, Arany János u. 2/A. 7)
Nagyné
Juhász Éva 4212
Hajdúszovát, Petőfi Sándor u. 5. 3. A kuratóriumnak, mint a közalapítvány
legfőbb döntéshozó szervének a hatáskörébe tartozik elsősorban a közalapítvány
céljainak megvalósításával összefüggő döntések meghozatala, gondoskodik továbbá
a közalapítvány vagyonának az alapító okiratban rögzített céloknak megfelelő
felhasználásáról. Ügyrendjét maga állapítja meg. A kuratórium kizárólagos hatáskörébe
tartozik: A
kuratórium feladata továbbá a működőképesség fenntartása, és a fenyegető
fizetésképtelenség esetén a hitelezők érdekeinek szem előtt tartásával a
szükséges intézkedések meghozatala, illetve kezdeményezése. 4. A kuratórium
szükség szerint, de évente legalább két esetben ülésezik. Az üléseket az elnök hívja
össze az ülés tervezett időpontját megelőzően legalább 8 (nyolc) nappal, a helyet, az időpontot és a tervezett napirendi pontokat
tartalmazó írásbeli meghívó útján. A kuratórium ülését össze kell hívni
akkor is, amennyiben azt az alapító, a kuratóriumi tagok legalább fele, vagy a
felügyelőbizottság az ok megjelölésével, írásban kezdeményezi. Az indítvány
alapján az ülést a kezdeményezés beérkezésétől számított 30 (harminc) napon belül össze kell hívni. E határidő eredménytelen
eltelte esetén a kuratórium összehívására a felügyelőbizottság is jogosult. 5. A kuratórium ülései nyilvánosak, azon
bárki részt vehet. Az ülések időpontja és napirendje az Önkormányzat hirdetőtábláján
(4212 Hajdúszovát, Hősök tere 1.) a kuratórium titkárának útján kerül kifüggesztésre.A kuratórium akkor határozatképes, ha
ülésén tagjainak több mint fele jelen van. Határozatképtelenség esetén a megismételt
ülést - az eredeti napirendi pontokkal egyezően - 8 (nyolc) napon belül írásban ismételten össze
kell hívni, valamint a meghívót az 5. pontban foglaltak szerint ki kell
függeszteni. A meghívóban fel kell hívni a tagok figyelmét, hogy a megismételt
ülés a megjelentek számára tekintet nélkül határozatképes, és meg kell jelölni
a megismételt ülés helyét és idejét. 6. A kuratórium határozatait a jelenlévő tagok
szavazatainak egyszerű szótöbbségével, nyílt szavazással hozza. Az alapító
okirat módosításának a kezdeményezéséhez azonban legalább a kuratórium
háromnegyedes szótöbbséggel meghozott határozata szükséges. Szavazategyenlőség
esetén meg kell ismételni a szavazást. Ismételt szavazategyenlőség esetén az
elnök szavazata dönt. 7. A kuratórium döntéseit az érintettekkel írásban,
a meghozataltól számított 8 (nyolc) napon belül a kuratórium titkára közli, aki
egyben gondoskodik a döntés(ek) Önkormányzat hirdetőtábláján történő kifüggesztéséről is. 8. A
kuratórium üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni, melynek többek között tartalmaznia
kell az ülésen elhangzottakat, a döntések kapcsán a szavazati arányokat (döntést
támogatók és ellenzők számarányát, illetve személyét), a meghozott határozatokat szó szerint és
a meghozatal időpontját. A jegyzőkönyvet a kuratórium elnöke és titkára írja
alá.
A
jegyzőkönyv mellékletét képezi a jelenlévők által aláírt jelenléti ív. A kuratórium
határozatait az elnök által vezetett határozatok könyvébe kell bejegyezni,
amelyben fel kell tüntetni a határozat számát (amelynek számozása évente újból
kezdődik), meghozatalának időpontját, hatályát,
a határozat szó szerinti tartalmát, a döntést támogatók és ellenzők
számarányát, illetve személyét. 9. A
közalapítvány működésével kapcsolatos iratokba bárki betekinthet. Az
iratokba történő betekintés kérelemre történik, amelyet a kuratórium titkáránál
szükséges előterjeszteni, aki ezen kérelemnek, annak benyújtásától számított 8
(nyolc) napon belül köteles eleget tenni. Az iratbetekintési jog gyakorlására a
közalapítvány székhelyén, hétfőtől péntekig, munkaidőben kerül sor. 10.
A kuratórium a közalapítvány működéséről és
gazdálkodásáról évente beszámol az alapítónak és a gazdálkodás legfontosabb
adatait köteles nyilvánosságra hozni. B.) Kuratórium elnöke: Mészáros Sándorné 1. A kuratórium élén a kuratóriumi tagok
közül az alapító által felkért elnök áll, akinek a megbízatása határozatlan
időtartamra szól. 2. Az elnök jogosult a közalapítvány teljes
körű képviseletére. Az elnök akadályoztatása esetén a képviseletet a kuratórium
titkára látja el. 3. Az alapító okirat egyéb pontjaiban (II/4.,
9.) meghatározott feladatok mellett a közalapítvány napi működését az elnök
irányítja, és az esetleges alapítványi alkalmazottak felett is gyakorolja a munkáltatói
jogokat. Az elnök feladata továbbá az éves beszámoló döntésre történő
előkészítése. C.) Kuratórium titkára: Silye Gábor
Gyula 1. A kuratórium titkárát a kuratóriumi tagok
közül az alapító kéri fel, és megbízatása határozatlan időtartamra szól. 2. A titkár feladata az alapító okirat
egyéb pontjaiban meghatározott feladatok (II/5., 6., 8., 10.) a kuratórium
adminisztratív és gazdasági feladatainak a vitele. D.)
Kuratórium tagjai: A
kuratórium tagjai – így az elnök, és a titkár is - az alapítvány céljai
megvalósításának érdekében folytatott tevékenységüket külön díjazás nélkül
végzik azzal, hogy ezen célok megvalósításában való közreműködésük során
felmerülő igazolt költségeket a tag kérésére a kuratórium döntése alapján az
alapítvány megtéríti. E.)
A kuratórium elnökének, titkárának és tagjainak a megbízatása megszűnik: Visszahívásra abban az esetben kerülhet sor, amennyiben az elnök,
titkár, vagy tag tevékenysége
és feladatellátása, vagy feladatának el nem látása veszélyezteti a
közalapítvány céljait, vagy működését. Ha
az elnök, titkár, vagy tag megbiztatása megszűnik, az alapító köteles helyette
újat kijelölni. F.) Felügyelőbizottság: 1. Az alapító a közalapítvány gazdálkodásnak és működésének ellenőrzésére elnökből
és két tagból álló felügyelőbizottságot hoz létre. 2. A felügyelőbizottság tagjai: 1)
Vargáné
Bernáth Zsuzsanna (elnök) 4031 Debrecen,
István út 49. 3/9. 2)
Ungvári Gáborné 4212 Hajdúszovát, Szoboszlói utca 29.
3)
Kovács
Andrásné 4212
Hajdúszovát, Rákóczi Ferenc u. 44. 3. A felügyelőbizottság a közalapítvány
gazdálkodásnak és működésének ellenőrzése során a kuratóriumtól jelentést
kérhet, az esetleges munkavállalóktól pedig tájékoztatást kérhet, továbbá a
közalapítvány könyveibe és irataiba betekinthet. 4. A felügyelőbizottság
ülései nyilvánosak, ügyrendjét maga állapítja meg. 5. A
felügyelőbizottság szükség szerint, de évente legalább két esetben ülésezik. A felügyelőbizottság
ülését, annak időpontját megelőző legalább 8 (nyolc) nappal, az elnök írásban
hívja össze a hely, az időpont és a napirendi pontok közlésével. A
felügyelőbizottság ülését össze kell hívni akkor is, amennyiben bármelyik felügyelőbizottsági
tag írásban, az ok megjelölésével kezdeményezi. Az indítvány alapján az ülést a
kezdeményezés beérkezésétől számított 8
(nyolc) napon belül meg kell tartani.
E határidő eredménytelen eltelte esetén a felügyelőbizottság összehívására a
kuratórium is jogosult. 6. Határozatképes az ülés, ha legalább két tag jelen van.
Amennyiben mindhárom tag jelen van, határozatát egyszerű szótöbbséggel hozza,
két tag esetén egyhangú szavazat szükséges. Határozatképtelenség
esetén a megismételt ülést - az eredeti napirendi pontokkal egyezően - 8 napon
belül írásban ismételten össze kell hívni. 7. A
felügyelőbizottság üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni, melynek tartalmaznia
kell az ülésen elhangzottakat, a döntések kapcsán a szavazati arányokat, a hozott
határozatokat szó szerint és a meghozatal időpontját. A jegyzőkönyvet az elnök
és egy tag írja alá. A jegyzőkönyv
mellékletét képezi a jelenlévők által aláírt jelenléti ív. A felügyelőbizottság döntéseiről az érintettet annak meghozatalától számított 8 (nyolc) napon
belül, írásban tájékoztatja az elnök,
aki egyben gondoskodik a döntés Önkormányzat hirdetőtábláján történő kifüggesztéséről is. 8. A felügyelőbizottság működésével kapcsolatos iratokba bárki
betekinthet. Az iratokba történő betekintés kérelemre történik, amelyet a felügyelőbizottság elnökénél
szükséges előterjeszteni, aki ezen kérelemnek, annak benyújtásától számított 8
(nyolc) napon belül köteles eleget tenni. Az iratbetekintési jog gyakorlására a
közalapítvány székhelyén, hétfőtől péntekig, munkaidőben kerül sor. 9. A
felügyelőbizottság vizsgálatot folytathat, amennyiben a közalapítvány céljait
veszélyeztetve látja. A vizsgálat során külső szakértőt is igénybe vehet. A
felügyelőbizottság az észrevételeiről az alapítót írásban köteles tájékoztatni. 12. A
felügyelőbizottság elnökének és tagjainak a megbízatása megszűnik: Visszahívásra abban az esetben kerülhet
sor, amennyiben az
elnök, vagy a tag tevékenysége
és feladatellátása, vagy feladatának el nem látása veszélyezteti a
közalapítvány céljait, vagy működését. Ha az elnök, vagy a felügyelőbizottsági
tag megbízatása megszűnik, az alapító helyette új elnököt, vagy tagot köteles
kijelölni. III. Összeférhetetlenségi
szabályok 1. A kuratórium határozathozatalában nem
vehet részt az a személy, aki, vagy akinek közeli hozzátartozója a határozat
alapján Nem minősül előnynek a közhasznú
szervezet cél szerinti juttatásai keretében a bárki által megkötés nélkül
igénybe vehető nem pénzbeli szolgáltatás, illetve az egyesület által tagjának,
a tagsági jogviszony alapján nyújtott, létesítő okiratnak megfelelő cél
szerinti juttatás. 2. Nem
lehet a felügyelőbizottság elnöke, vagy tagja az a személy, aki 3. Nem lehet továbbá a közalapítvány
kuratóriumának és felügyelő bizottságának tisztségviselője az a személy, akivel
szemben a 2011. évi CLXXV. törvény 39. § (1) bekezdésében meghatározott kizáró
okok állnak fenn. 4. A kuratórium összetételét oly módon
szükséges kialakítani, hogy az alapító azon keresztül sem közvetlenül, sem
közvetve az alapítvány vagyonának felhasználására meghatározó befolyást ne gyakorolhasson. 5. A
vezető tisztségviselő, valamint az ennek jelölt személy köteles bejelenteni
valamennyi érintett más közhasznú szervezetnél, ha ilyen tisztséget lát el
egyidejűleg több közhasznú szervezetnél is. IV. A
közalapítvány gazdálkodása, a vagyon felhasználása 1. A
közalapítvány törzsvagyona az alapító által az alapítvány céljára rendelt
vagyon, amely 100.000.- Ft, azaz Egyszázezer forint azzal, hogy alapító az
alapítást követően évente, az éves költségvetés megállapítása után
meghatározott összeget utal a közalapítvány bankszámlájára. 2. A
közalapítvány vagyona nem csökkenhet az induló vagyon alá. 3. A
közalapítvány vagyonát gyarapítja a közalapítvány javára vállalt minden
kötelezettség, az alapítvány számlájára történő befizetés, annak hozadékai, az
alapítvány céljára adományozott ingó- és ingatlan vagyon, továbbá az 5. pontban
foglaltak szerint folytatott
gazdasági-vállalkozási tevékenység eredménye. 4. A közalapítvány
a vagyonával önállóan gazdálkodik, annak a felhasználásáról a kuratórium dönt.
A közalapítvány vagyoni helyzete és bevétele ismeretében dönt a közalapítvány
céljai között felsorolt feladatok végrehajtásához felhasználható pénzeszközök
mértékéről, továbbá a felosztás módjáról. 5. A
közalapítvány bankszámlája feletti rendelkezési jogot az elnök és a titkár
együttes aláírással gyakorolja. 6. A közalapítvány gazdasági-vállalkozási
tevékenységet csak közhasznú céljai
megvalósítása gazdasági feltételeinek biztosítása érdekében, azt nem veszélyeztetve végezhet. 7. A
közalapítvány a gazdálkodása során elért eredményét nem
oszthatja fel, azt csak az alapító okiratban meghatározott közhasznú
tevékenységére fordíthatja. 8. A közalapítvány a vezető
tisztségviselőt, a támogatót, az önkéntest, valamint e személyek
hozzátartozóját - a bárki által megkötés nélkül igénybe vehető szolgáltatások,
illetve az egyesület által tagjának a tagsági jogviszony alapján nyújtott, alapító okiratnak megfelelő juttatások kivételével - cél szerinti
juttatásban nem részesítheti. 9. A közalapítvány átmenetileg szabad készpénzvagyona csak rövid
lejáratú állampapírban helyezhető el. V. A
közhasznúsággal és a beszámolással kapcsolatos szabályok 1. A közalapítvány működése nyilvános, amit többek között a II./A/5. és 10., a
II./F/4. és 8., valamint a jelen pontban foglalt rendelkezések is biztosítanak.
2.
A
közalapítvány célja, hogy minél szélesebb kör részesülhessen közhasznú
szolgáltatásaiból, így az ehhez szükséges feltételeket biztosítja és lehetőségét
megteremti. Erre tekintettel a kuratórium rendszeresen tájékoztatást ad az Önkormányzat hirdetőtábláján a közalapítvány szolgáltatásai
és a támogatás igénybevételének a lehetőségéről és módozatairól. Az adott tájékoztatásban,
vagy kiírásban a kuratórium meghatározza azt is, hogy az adott szolgáltatást
hogyan, és milyen feltételekkel lehet igénybe venni, illetve igényelni. 3.
Beszámoló elfogadása és a közlés nyilvánossága: a)
A kuratórium elnöke az éves beszámoló elfogadására előírt, a mindenkori
hatályos jogszabályokban foglalt határidőt megelőzően legalább 30 (harminc)
nappal köteles döntésre előkészíteni a beszámolót és a közhasznúsági mellékletet annak érdekében, hogy azok a beszámoló elfogadására
kijelölt ülésre szóló meghívóval együtt megküldésre kerülhessenek. b)
A beszámolót és a közhasznúsági mellékletet a kuratóriumi ülésen kell
megtárgyalni és elfogadásáról dönteni. c)
A beszámoló jóváhagyása és a közhasznúsági melléklet elfogadása tárgyában a
kuratórium nyílt szavazással, egyszerű szótöbbséggel dönt. d)
A
közalapítvány az így elfogadott beszámolót és közhasznúsági mellékletet a 2011. évi
CLXXV. és a 2011. évi CLXXXI. törvényben foglaltak szerint köteles letétbe
helyezni, továbbá a
Hajdúszovát elnevezésű helyi lapban közzétenni. e)
A közalapítvány
beszámolójába és közhasznúsági mellékletébe a II/A/10. pontban foglaltak
szerint bárki betekinthet. VI. Záró rendelkezések 1. A
közalapítvány megszűnése esetén az alapító által rendelkezésre bocsátott vagyon
visszaszáll az alapítóra, az azt meghaladó vagyont pedig a megszűnt
közalapítvány céljához hasonló célra kell fordítani. 2. Az alapító
okiratban nem szabályozott kérdésekben az 1959. évi IV.
törvény
(Ptk.), az 1997. évi CLVI. törvény, a 2006. évi
LXV. törvény, a 2011. évi CLXXV. törvény és a 2011. évi CLXXXI. törvény rendelkezései
az irányadóak. Hajdúszovát,
2013.augusztus 21. Záradék: Alulírott Vass Sándor polgármester az
alapító (Hajdúszovát
Község Önkormányzat Képviselő-testülete) képviseletében igazolom, hogy a létesítő
okirat egységes szerkezetbe foglalt szövege megfelel a létesítő okirat
módosítások alapján hatályos tartalmának. (Változások: az alapító okirat preambulumának
2 bekezdése – értelemszerűen – hatályon
kívül helyezésre került, továbbá II. fejezetének F. 2.) pontja 2.) alpontja
módosult a felügyelőbizottsági tag lemondása és új felügyelőbizottsági tag
kijelölése miatt. Hajdúszovát, 2013. augusztus 21. Vass Sándor polgármester
|
Copyright © 2013-2021 | Hajdúszovát Község Önkormányzata |
Utolsó frissítés: 2020.07.10. 07:08 |